برای مهاجرت به انگلستان باید بدانید

برای مهاجرت به انگلستان فقط دانستن زبان انگلیسی کافی نیست و باید با فرهنگ مردم انگلستان هم آشنا باشید. مخصوصا مقوله ای به اسم چند فرهنگی.

چند فرهنگی یعنی مردمانی از اقوام و نژاد ها و فرهنگ های مختلف باید در یک جامعه باشند و فرهنگ قالبی وجود ندارد. این جایی اهمیت پیدا می کند که شما باید با این دید که انگلستان یک کشور چند فرهنگی به تمام معنا است. به طوریکه در شهر لندن، نزدیک به 40 درصد شهر را غیر سفید پوستان تشکیل می دهد. شما وارد کشوری می شوید با تنوع فرهنگی بسیار بسیار زیاد

در ادامه سعی کرده ایم چند مورد از فرهنگ های سنتی انگلستان را هم به شما می گوییم

آداب و رسوم اجتماعی مردم انگلیس
وقتی به‌عنوان یک غریبه با فرد انگلیسی برخورد کنید شاید فکر کنید که بسیار خشک، سرد و مغرور هستند ولی بعد از گذشت مدتی که با شخص موردنظر ارتباط برقرار کردید وضعیت تغییر می‌کند. انگلیسی‌ها مردمانی بسیار خون‌گرم و گشاده‌رو هستند ولی دلیل اینکه با غریبه‌ها برخورد متفاوتی دارند این است که در برخورد با افراد غریبه محتاطانه عمل می‌کنند.

مردم دنیا از دیرباز، انگلیسی‌ها را مردمانی رک و صریح، وقت‌شناس، مهربان، صمیمی و فروتن می‌شناسند. همچنین گفته می‌شود که انگلیسی‌ها واژه ببخشید، متأسفم و ازاین‌قبیل کلمات را بسیار استفاده می‌کنند و هنگام صحبت‌کردن، دوست ندارند که مستقیم به چشم آن‌ها نگاه کنید. اما ناگفته نماند که موارد گفته شده یک نگاه کلی به رفتار اجتماعی انگلیسی‌ها بوده و در هرجایی از دنیا، استثنائاتی وجود دارد و همه مردم مثل هم نیستند.

آداب‌ و رسوم خرافی مردم انگلیس
مردم کشور انگلستان به خرافات اعتقاد زیادی دارند. آن‌ها مثل ایرانی‌ها به چشم خوردن اعتقاد دارند و مانند آن‌ها برای رفع چشم‌زخم به تخته می‌زنند. انگلیسی‌ها معتقدند که اگر در هنگام طول مسیر، گربه سیاه در مسیر شما قرار گیرد، بدیمنی به همراه خواهد داشت. عروس و داماد قبل از رسیدن به محل عروسی نباید یکدیگر را ببینند چون نشانه خوبی نیست و بدیمن تلقی می‌شود. از زیر نردبان نباید عبور کنند چون بدشانسی می‌آورد و به‌احتمال زیاد دلیل آن را، یادآوری نردبان از چوبه دار می‌دانند و خیلی از عقاید خرافی دیگر که ما فقط چند مورد رایج از آن‌ها را، برای شما بیان کردیم.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها